“Türk toplumu şu an 7 saat 13 dakikasını internette geçiriyor”

Dicle Üniversitesi Öğretim Üyesi Uğur Arslan’dan Sosyal Medya ve Mahremiyet Üzerine Kitap

Dicle Üniversitesi Diyarbakır Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’ndan Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü’nde Dr. Öğretim Görevlisi olan Uğur Arslan, sosyal medya üzerine yaptığı araştırmaları “YouTube ve Mahremiyet” adlı kitabında bir araya getirdi. Arslan, Türk toplumunun dijitalleşme ile birlikte sosyal medya platformlarında oldukça fazla zaman harcadığını belirtti. Verilere göre Türk toplumu şu anda internet ortamında 7 saat 13 dakika geçiriyor ve bunun yaklaşık 3,5-4 saati sosyal medya platformlarına ayrılıyor.

Arslan’ın araştırmasında YouTube’u tercih etme sebebi ise, sosyal medyada en çok zaman harcanan ve sadece müzik dinleme değil, haber izleme, film seyretme gibi birçok aktivitenin gerçekleştirildiği bir platform olmasıydı. Araştırma kapsamında farklı temalarda içerik üretenlerle yapılan görüşmeler, içerik üreticilerinin motivasyonlarını, mahremiyet ve gözetim algılarını incelerken, izleyicilerin de bu konudaki düşüncelerini analiz etme fırsatı verdi.

İzleyicilerin en fazla etkileşim sağladığı içeriklerin mahrem içerikli videolar olduğunu söyleyen Arslan, mahremiyetin farklı boyutlarını ele aldıklarını belirtti. Araştırma sonuçlarına göre, izleyicilerin en çok ilgi gösterdiği alanların, yorum yaptığı ve etkileşime geçtiği alanların mahrem içerikler olduğu görüldü. Arslan, mahremiyet kavramının sosyal medyada farklı şekillerde sunulduğunu ve bazen kişisel mahremiyetin dahi feda edildiğini vurguladı.

Yapay zekâ ile üretilen dezenformasyonlara dikkat çeken Arslan, haberlerin kaynağına dikkat edilmesi gerektiğini vurguladı. Haber başlıklarının içerikler ile örtüşmediği bir dönemde, sosyal medyanın etkileşim ekonomisinin de önemli bir etken olduğunu dile getirdi.
Arslan, medya okuryazarlığına vurgu yaparak, yapay zekânın dezenformasyonun yayılmasında etkili olduğunu ve bireylerin doğrulama kanallarını kullanarak haberleri teyit etmeleri gerektiğini belirtti. Ayrıca, medya organlarının güvenilirliğine ve yapay zekâ teknolojisine karşı dikkatli olunması gerektiğini söyledi.

Özetle, Arslan’ın araştırmaları sosyal medya ve mahremiyet konularında Türk toplumunun dijital davranışlarını ve bilinç düzeyini gün yüzüne çıkarıyor.

Related Posts

Hologram teknolojisi akıllı telefonları ele geçiriyor

Akıllı telefonlar, bilim kurgu filmlerinden fırlamış gibi görünen hologram teknolojisiyle iletişim dünyasında yeni bir sayfa açtı. Bilimsel araştırmalar ve uluslararası uzmanların görüşleri, bu yenilikçi teknolojinin günlük yaşamı dönüştürme …

Nintendo Switch 2 satışları şirket rekorunu kırdı

Sekiz yıl aradan sonra çıkan yeni Nintendo konsolu, ilk dört günlük satış rakamı ile firmanın kendi rekorunu kırdı.

Aygo X’te devrim: Toyota’dan ultra düşük emisyonlu hibrit ve yeni tasarım

Yeni modelin, Avrupa’daki şarj edilemeyen otomobiller arasında en düşük CO2 salınımına sahip olması hedefleniyor. Japon otomotiv devi Toyota, şehir otomobili segmentindeki popüler modeli Aygo X’i yenileyerek dikkat çekici bir dönüşüme imza attı. Araç …

Dünyaca ünlü otomotiv devinde kriz: Volvo yaklaşık 3 bin kişiyi işten çıkaracak

İsveç merkezli otomobil üreticisi Volvo, devam eden yeniden yapılanmasının parçası olarak yaklaşık 3 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu.

Microsoft, yüz binlerce kötü amaçlı yazılımın PC’lere bulaştığını duyurdu

Microsoft, Windows PC’lere 394 binden fazla kötü amaçlı yazılım Lumma’nın bulaştığını duyurdu.

TEKNOFEST ’e Eventex 2025’ten 4 uluslararası ödül

Dünyanın en prestijli etkinlik ödüllerinden biri olan Eventex Awards 2025’te, Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) ve T.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından düzenlenen Dünyanın en büyük Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali TEKNOFEST, uluslararası alanda büyük bir başarıya imza attı. Dijital formatta gerçekleşen ve dünya genelinden binlerce başvurunun değerlendirildiği programda TEKNOFEST; teknoloji, festival ve açık alan etkinliği gibi kilit kategorilerde toplam 4 ödülün sahibi oldu.