“Türk toplumu şu an 7 saat 13 dakikasını internette geçiriyor”

Dicle Üniversitesi Öğretim Üyesi Uğur Arslan’dan Sosyal Medya ve Mahremiyet Üzerine Kitap

Dicle Üniversitesi Diyarbakır Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’ndan Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü’nde Dr. Öğretim Görevlisi olan Uğur Arslan, sosyal medya üzerine yaptığı araştırmaları “YouTube ve Mahremiyet” adlı kitabında bir araya getirdi. Arslan, Türk toplumunun dijitalleşme ile birlikte sosyal medya platformlarında oldukça fazla zaman harcadığını belirtti. Verilere göre Türk toplumu şu anda internet ortamında 7 saat 13 dakika geçiriyor ve bunun yaklaşık 3,5-4 saati sosyal medya platformlarına ayrılıyor.

Arslan’ın araştırmasında YouTube’u tercih etme sebebi ise, sosyal medyada en çok zaman harcanan ve sadece müzik dinleme değil, haber izleme, film seyretme gibi birçok aktivitenin gerçekleştirildiği bir platform olmasıydı. Araştırma kapsamında farklı temalarda içerik üretenlerle yapılan görüşmeler, içerik üreticilerinin motivasyonlarını, mahremiyet ve gözetim algılarını incelerken, izleyicilerin de bu konudaki düşüncelerini analiz etme fırsatı verdi.

İzleyicilerin en fazla etkileşim sağladığı içeriklerin mahrem içerikli videolar olduğunu söyleyen Arslan, mahremiyetin farklı boyutlarını ele aldıklarını belirtti. Araştırma sonuçlarına göre, izleyicilerin en çok ilgi gösterdiği alanların, yorum yaptığı ve etkileşime geçtiği alanların mahrem içerikler olduğu görüldü. Arslan, mahremiyet kavramının sosyal medyada farklı şekillerde sunulduğunu ve bazen kişisel mahremiyetin dahi feda edildiğini vurguladı.

Yapay zekâ ile üretilen dezenformasyonlara dikkat çeken Arslan, haberlerin kaynağına dikkat edilmesi gerektiğini vurguladı. Haber başlıklarının içerikler ile örtüşmediği bir dönemde, sosyal medyanın etkileşim ekonomisinin de önemli bir etken olduğunu dile getirdi.
Arslan, medya okuryazarlığına vurgu yaparak, yapay zekânın dezenformasyonun yayılmasında etkili olduğunu ve bireylerin doğrulama kanallarını kullanarak haberleri teyit etmeleri gerektiğini belirtti. Ayrıca, medya organlarının güvenilirliğine ve yapay zekâ teknolojisine karşı dikkatli olunması gerektiğini söyledi.

Özetle, Arslan’ın araştırmaları sosyal medya ve mahremiyet konularında Türk toplumunun dijital davranışlarını ve bilinç düzeyini gün yüzüne çıkarıyor.

Related Posts

Sadece güneş ışığını kullanan bu araçla Mars’a bile gidebiliriz

Mühendisler, atmosferin normalde ulaşılması zor bölgelerini keşfetmek için yalnızca güneş ışığına ihtiyaç duyan küçük ve hafif bir cihaz geliştirdiler.

Sadece yapay zekadan oluşan sosyal medyada kavga çıktı!

Araşıtırmacılar tamamen yapay zekalı botlardan oluşan “yapay” bir sosyal medya geliştirdi ama işler hiç de bekledikleri gibi gitmedi!

Zuckerberg’den açıklama: “Yapay süper zeka geliyor”

WhatsApp ve Instagram’ın çatı şirketi Meta’nın yapay zeka sistemlerinin, kendi kendini geliştirmeye başladığı iddia edildi.

DLSS 4 destekli oyunlarda performans iyileştirmeleri yapıldı

DLSS 4 teknolojisi, Grand Theft Auto V Enhanced ve Senua’s Saga: Hellblade II gibi oyunlarda performansı önemli ölçüde artırıyor. İşte detaylar…

Otomotiv devi tepetaklak oldu

Otomotiv devlerinden Tesla’nın Çin’deki en popüler modellerinden biri olan Model Y’nin satış grafiği temmuz ayında yeniden düşüşe geçti. Haziran ayında sınırlı da olsa yükseliş gösteren satışlar, bir ay sonra sert bir düşüş yaşadı.

Bazı PlayStation oyunları Xbox ve Nintendo için gelebilir

Sony’nin PlayStation özel olarak çıkarttığı bazı oyunlar Microsoft’un Xbox’ına ve Nintendo’nun Switch’ine gelecek.