Köy okuluydu şimdi Türkiye’nin ilk bilişim merkezi

Çatalca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından başlatılan projeyle, 10-17 yaş grubu öğrencilerin yeteneklerini keşfetmesi ve geleceğe hazırlanması hedefleniyor. Bu kapsamda geçtiğimiz eylül ayında hazırlıkları tamamlanan Çatalca Yenilikçi Uygulamalar Bilişim Merkezi’nde, ilgi ve yeteneklerine göre seçilen 300 öğrenciyle eğitim öğretim devam ediyor. İstanbul’un ‘Bilişim Vadisi’ misyonuyla kurulan merkezde tasarım üretim teknolojileri, robotik, kodlama, çizim, 3D modelleme ve stop motion alanlarında eğitimler veriliyor. Proje Koordinatörü Hasan Karakuş, projenin hazırlık aşamasında 25 öğretmene 400 saatlik eğitici eğitimi verildiğini belirterek şunları söyledi:

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİ DE DAHİL EDECEĞİZ
“Burası kapalı bir köy okuluydu. 2015 yılında öğrenci yetersizliğinden dolayı kapanmıştı ve neredeyse 7 yıl boyunca kapalı kaldı. Artık burası bilişim eğitimini kamusal alanda veren Türkiye’nin ilk merkezi. Şu an 300 öğrencimiz var. Her atölyemizde 15 öğrencimiz eğitim görüyor. Atölyelerimizde eğitimler ortalama 2 ay sürüyor. Bu 2 ayın sonunda öğrencilerimiz sırasıyla diğer atölyelerde eğitim alıyor. Eğitim yılı sona erdiğindeyse öğrencilerin tamamı buradaki tüm atölyelerden eğitim almış olacaklar. Her akşam 17.00 ve 19.30 saatleri arasında 6 farklı atölyede eğitim başlıyor. Şu an için 5 ve 12’nci sınıf aralığındaki öğrenciler burada eğitim görüyor. 5 ve 8’inci sınıfa kadar olan öğrenciler ortaokul grubu, 9 ve 12’nci sınıfa kadar olan öğrenciler ise lise seviyesindeki grup olarak eğitim alıyor. Gelecek yıl ilkokul ve okulöncesi düzeyinden öğrencileri de bilişim okulumuza dahil etmek istiyoruz.

HAYAL ETTİKLERİ GERÇEĞE DÖNÜŞÜYOR
Okulumuz teknoloji ve tasarım atölyeleri olarak ikiye ayrılıyor. Teknoloji atölyelerimiz robotik, kodlama ve tasarım üretim teknolojileri olarak üç farklı alanda yer alıyor. Robotik atölyemizde çocuklar robotlar üzerinde çalışıyor. Hem basit devreleri kullanıyorlar hem de robotların kurulum aşamasını gerçekleştiriyorlar. Öte yandan robotların hareket edebilmesi için hazır hale getirip devreler yapıyorlar. Kodlama atölyemizde çocuklar basit düzeyde mobil oyun tasarımıyla eğitime başlıyorlar. Hatta birkaç öğrencimiz kendi oyunlarını tasarlamayı bitirdi ve oyunlarının farklı seviyelerini geliştirmeye başladı. Tasarım üretim teknolojileri atölyemizdeyse marka, logo üretimi gibi çalışmalar yapılıyor. Bu atölyemizde 6 adet 3 boyutlu yazıcımız bulunuyor. Böylece öğrenciler kendi hayal ettiklerini 3 boyutlu yazıcılar sayesinde gerçeğe dönüştürebiliyor.

KENDİ ANİMASYON FİLMLERİNİ YAPIYORLAR
Tasarım atölyelerimiz ise çizim, 3D modelleme ve stop motion olarak ayrılıyor. 3D modelleme atölyesi için bir nevi dijital heykeltıraşlık diyebiliriz. Öğrencilerimiz burada herhangi bir nesneye dijital ortamda şekil vermeyi öğreniyor. Modelleme yapılırken çizime oldukça ihtiyaç duyuluyor. Bu kapsamda da bir çizim atölyemiz bulunuyor. Burada öğrencilerimiz karakalem çalışmayı öğrenerek kendi hayalleri önce kâğıda döküyorlar. Yarattıkları karakterleri kâğıdın ardından çizim tabletleriyle dijitale aktarıyorlar. Stop motion Türkçe karşılığı duraklı çekim olarak geçiyor ama burada öğrencilerimiz kendi animasyon filmlerini yapabiliyor.

KARİYER PLANLAMASI DESTEĞİ
Eğitimlerimizin sonunda ‘Hekaton Etkinliği’ olacak. Bu etkinlik, öğrencilerin şu ana kadar yapmış olduğu çalışmalar ve öğrenmiş oldukları becerileri ortaya koyabilecekleri bir bilişim fuarı olacak. Etkinlikte akademisyenlerden oluşan bir komisyon yer alacak. Bu etkinliği bir sınav gibi görmüyoruz daha çok yıl sonu değerlendirmesi şeklinde gerçekleşecek. Etkinliğin sonunda komisyonun tespit edeceği 80 öğrenci de düzenleyeceğimiz stratejik kariyer planlaması seminerlerine katılarak mesleki anlamda geleceklerine yön verecekler ve bu anlamda desteklenecekler. Ayrıca eğitimlerin sonunda merkezdeki 300 öğrenciye ’Katılım Belgesi’ vereceğiz.”

BİLİŞİMİ ÇOK SEVİYORUM
Melih Yaşar, 7’nci sınıf öğrencisi: “Şu an robotik atölyesinde ders alıyorum. Bundan önce kodlama ve tasarım üretimi teknolojilerinde eğitim aldım. Burada geleceğin öne çıkacak alanlarında şimdiden eğitim görüyoruz. İlerde mühendis olmayı hedefliyorum. Burada öğrendiklerimle kendimi şimdiden geliştirmeye başladım. Bilişimi çok seviyorum ve bilişim okulunda zaman nasıl geçiyor anlamıyorum.”

Hasan Arda Doğan, 7’nci sınıf öğrencisi: “Şu an tasarım üretimi teknolojileri atölyelerinde eğitim alıyorum. Burada her seferinde yeni şeyler öğrenmek beni çok mutlu ediyor. İlerde doktor olmak istiyorum ve burada öğrendiğim teknolojileri gelecekte tıp alanında kullanabilmeyi istiyorum.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir